İstanbul’da çocuklarla yapılacak 10 şey- Fatih Türkmenoğlu

1 Ağustos 2017

Uyduruk yaz okullarına kanmadık bu sene. Tatil başlar başlamaz, biz de İstanbul kazanına düşen kepçeler misali, her iş sonrası, haftasonu, gezdik. Çok şey gördük, çok öğrendik, çok güldük… İşte bizim ilk 10’umuz. Belki size de ilham olur, paylaşmak istedim…

1. Boğaz turu: Eminönü’nden sabah 10’u biraz geçe başlıyor. İki kıtayı, yalıları, sarayları, bölgenin bitki örtüsü ve köprüleri anlatmak için ideal. Avrupalı gezgin sayısının azlığı, Arap turistlerin fazlalığı dikkat çekici olmakla birlikte, çok eğlenceli bir gün geçirdik.

2. Kız Kulesi: Mimi hep görmek isterdi, vakitsizlikten bir türlü gidememiştik. Başardık; Salacak’tan motorla gittik bu kez. Bolca fotoğraf çektik, İstanbul’u 360 derece seyrettik. Kız Kulesi efsanelerinin tümünü okuduk, amatör canlandırmalara da birazcık güldük.

3. İstanbul Modern: Kalabalık okul grupları yokken gezmenin tadı başkaymış. Ülkemizde yetişen en önemli ressamlar ve eserleri baş döndürücü. Fahrenissa Zeid belgeseli de izlenebilir, söyleyeyim, çok güzel.
Ayrıca arada aktiviteler de var, sitelerinden takip edebilirsiniz.

4. Emirgan Korusu: Ne kadar ferahlatıcı bir yer. İstanbul’un göz bebeği bence. Lale zamanı geçti, ama bambaşka çiçekler, havuzlar, ördekler var. Koşmak, yorulmak çok iyi geliyor. Yarım günü ayırmakta fayda var.

5. Sadberk Hanım Müzesi: Sarıyer’deki bu müthiş müze, hiçbir zaman kalabalık olmuyor. Ama yazın gezmenin tadı başkaymış… Çocuklar, yakın geçmişteki Türkiye hayatından çok etkileniyorlar. Kıyafetler, çantalar, Koç Müzeleri klasiği olan tartılar, takunyalar; saatlerce üzerinde konuşulacak konulara dönüşüyor. Sonra günlerce soruyorlar, anlatıyorlar, okuyorlar.

6. Galata Kulesi: Gidilmese de olur. Hem pahalı, hem çalışanların sıkı bir zerafet eğitiminden geçmesi gerekiyor. Çocuklar istedi, biz gittik işte. Manzara, e İstanbul tabii…

7. Eminönü: Meydan, kuşlar, hayvan pazarı, peynirciler, bakırcılar, Yeni Cami, o kalabalık; müthiş.

8. Kapalı Çarşı: Dünyanın ilk avm’si. Çocuk gözleri neler gördü, ne anılar biriktirdi kim bilir. Mısır Çarşısı baharatçılarının renklerini görmeyi ve kokularını belleklerinizde saklamayı unutmayın.

9. Kilyos Plajları: Evet, bir Bodrum değil, ama gayet güzel. Hafta sonu sakın ha, hafta içi, hele rüzgar yoksa, tadından yenmez. Bence bütün bir öğleden sonra geçirilir, güneş batarken de dönülür.

10. Göztepe Parkı: Adeta bir Aqua Park. Yanınızda yedek çamaşır ve kıyafet götürmeyi unutmayın. Çok eğlenceli. Üstelik bedava.